Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016

Livaditis 5 Summits Expedition

Άλλη μια υπέροχη περιπέτεια έλαβε χώρα, την Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016 για λογαριασμό της Ορειβατικής Λέσχης Ξάνθης. Η συμμετοχή μελών και φίλων, στην απίστευτη βόλτα που κάναμε στην οροσειρά της Ροδόπης ήταν αυτή που έδωσε μια ιδιαίτερη αξία στην όλη περιπέτεια. Όλγα, Βασίλης, Κυριάκος, Κωνσταντίνος, Θόδωρος και Βασίλης ετοιμοπόλεμοι, έδωσαν το παρόν.

Η πεζοπορία ξεκίνησε ακριβώς στις 6 και 30 το πρωί με θερμοκρασία -1. Η χρήση φακών απαραίτητη αλλά ευτυχώς μόνο για λίγο. Ακολουθώντας το μονοπάτι του Κερασοχωρίου και τον αγροτικό δρόμο που ακολουθούσε φτάσαμε στο σημείο από όπου ξεκινάει το μονοπάτι για την κορυφή Μαύρη Πέτρα. Μια επιβλητική ορθοπλαγιά 225 μέτρων και μετά ακόμη μία μικρότερη μας οδήγησαν ύστερα από 3 ώρες στην 1η κορυφή της συγκεκριμένης διάσχισης - όνειρο, στην Μαύρη Πέτρα με υψόμετρο 1.588 μέτρα. Συνολική απόσταση 9 χιλιόμετρα.

Στην συνέχεια επιστροφή και με γρήγορο ρυθμό κινήσαμε για την δεύτερη κορυφή του προγράμματος που δεν ήταν άλλη από αυτήν των Μαλλιών με υψόμετρο 1.699 μέτρα. Μετά από 1 ώρα και 50 λεπτά φτάσαμε και σε αυτήν την κορυφή περπατώντας άλλα 4,5 χιλιόμετρα. Απαραίτητες ανάσες για ξεκούραση διότι έχει πάει ήδη 11.15 και ο χρόνος μας πιέζει προκειμένου να προλάβουμε να επισκεφτούμε και τις άλλες 3 κορυφές.

Κατηφορίζουμε από την κορυφή, πιάνουμε τα ΕλληνοΒουλγαρικά σύνορα και ξεκινώντας από την πυραμίδα 66 φτάνουμε στην πυραμίδα 62 που είναι και η κορυφή του Γυφτόκαστρου με υψόμετρο 1.828 μέτρα. Χρειαστήκαμε 2 ώρες για να φτάσουμε και αφού περπατήσαμε 4,5 χιλιόμετρα ήταν επιβεβλημένο ένα μισάωρο διάλειμμα για ξεκούραση και γέμισμα των μπαταριών. Στην κορυφή είχαμε και μια ευχάριστη συνάντηση. 4 παληκάρια από το Διδυμότειχο ξεκίνησαν πρωί πρωί από την πόλη τους με μόνο σκοπό να επισκεφθούν την κορυφή του Γυφτόκαστρου και την ίδια μέρα θα ξαναγυρνούσαν πίσω. Μας αρέσουν κάτι τέτοιες καταστάσεις που δείχνουν πάθος για ζωή και περιπέτεια και τους ευχόμαστε "ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ".

Η κούραση από δω και πέρα έχει αρχίσει και γίνεται πιο έντονη. Χρειαστήκαμε περίπου 1 ώρα και 2,5 χιλιόμετρα για να πιάσουμε το ορόσημο της 4ης κορυφής, της Τσίχλας ή Διχάλα με υψόμετρο 1.752 μέτρα. Δεν ξεκουραστήκαμε καθόλου και φύγαμε κατευθείαν. Η ώρα έχει πάει ήδη 15.00 και έχουμε αρκετή διαδρομή ακόμη μπροστά μας.

Η τελευταία κορυφή Χαιντού ή δρυμός με υψόμετρο 1.617 μέτρα κατακτήθηκε κατά τις 17.20. Χρειαστήκαμε άλλα 7 χιλιόμετρα και 2,5 ώρες για να φτάσουμε στον 5ο και τελευταίο σταθμό. Το κρύο είχε κάνει αισθητή την παρουσία του όπως επίσης και το σκοτάδι. Απαραίτητη η ολιγόλεπτη ξεκούραση και δρόμο γρήγορα για τα αυτοκίνητά μας. Χρειαστήκαμε φακούς, σκούφους και άλλη 1 ώρα για τα τελευταία 2,5 χιλιόμετρα για να κλείσουμε αυτόν τον πανέμορφο κύκλο που μόνο η Φύση της  οροσειράς της Ροδόπης μπορεί να προσφέρει.

Συνολικά χρειαστήκαμε λοιπόν, 12 ώρες και 30 χιλιόμετρα με 1.253 υψομετρικά για αυτόν τον απαιτητικό περίπατο. Ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία που άρεσε και στα 6 άτομα της παρέας. Πριν κλείσουμε αυτήν την περιγραφή να ευχαριστήσουμε την Όλγα και τον Βασίλη από την Παρέα των Μονοπατιών που ήρθαν από την Θεσσαλονίκη αποκλειστικά και μόνο για αυτήν την διάσχιση.

Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο που διαθέσατε για να διαβάσετε αυτήν εδώ την περιγραφή και ελπίζουμε να σας δούμε σύντομα στο βουνό, εκεί όπου ανήκουμε όλοι!!!